Saules horoskopai

saule@horoskopas.lt
www.horoskopas.lt

 

Klausimai - atsakymai

Jūsų klausimas (2015-01-20)
Laba diena, Saule, rasau del dukreles. Pati visuomet gerai mokiausi, o is drausmes turejau dvejetus - na niekaip netilpdavau i pageidaujama pionieres aktyvistes ivaizdi. Panasiai ir su dukrele: mokosi gerai, mokslais domisi, noriai ruosia namu darbus. Ypac muzikali, groja muzikiniais instrumentais, siaip megstanti pasvajoti. Tai vat ir gaunam pastabu: svajoja, kitus stebi, pamokoje nediskutuoja, galetu geriau, bet gyvena savame pasaulyje. Kaip ir visuomet - norom nenorom mokykloje vyksta niveliacija. Bet as visai nenoriu (o ir nezinau kaip) priversi vaika svajokli tapti arsiu aktyvistu. Ji kai nori ir nuomone išsako ir diskutuoja, bet bijau kad palaipsniui taps it kokia autsaidere. Bet vistiek man norisi ignoruoti tokias pastabas. Ar as neteisi? Gal cia tik peledos ir peledziuko sindromas? Aciu jums, pagarbiai, E emilija

Atsakymas (2015-01-24)

Jūs visiškai teisi, į mokytojų etiketes reikia kreipti kuo mažiau dėmesio. Savo vaikams, kai jie skųsdavosi,jog mokytoja apibūdino vienaip ar kitaip, nuolat aiškindavau: "Ji tavęs nepažįsta , nes neįmanoma pažinti žmogaus 30-ies klegėtojų būryje arba iš tau nereikalingo, neįdomaus dalyko pažymių. Pažinti gali tik nuoširdi klasės auklėtoja kuri bendrauja nuolat ir daug su tėvais, domisi auklėtinių  gyvenimo sąlygomis, pomėgiais, vaikšto su jais į žygius ir ekskursijas, žino, ko ir kam trūksta  Pagailėk mokytojų, jie nepažįsta ne tik mokinių gebėjimų, bet ir paties gyvenimo, nes užkrauti popierizmais  ir šiek tiek išprotėję dėl valandų-pinigų." 

 Tėvams svarbu neleisti pašaliniams kabinti jų atžaloms niekinamų etikečių, menkinti jų orumo  Psichologinės etiketės -tai įteisinta suaugusiųjų patyčių forma. JOs moksleivius gniuždo, skaudžiai pakerta savivertę, slopina kūrybinę valią, nes negali gi prasivardžuojančiai piktai tetulei atsikirsti tuo pačiu, atstatyti teisingumą.Tetulei nieko nepaaiškinsi, mat  pedagogas, kaltinantis vaikus, nemėginantis suprasti jų nedrausmingumo,  turi su pedagogika tiek pat bendro, kiek  Putinas su demokratija.

Mes visi skirtingai tuo pačiu metu elgiamės namie, viešumoje, grupėse, krizėse, veikloje. Sąmonė kvantiniu būdu persijungia kartais į  visiškai prešingus elgesio modelius. Štai kodėl " užsidaręs mokykloje" gali  virsti choleriku namuose ir bailiu verksniu sporto būrelyje. Daryti apie paauglį galutines psichologines išvadas iš jo prisitaikymo prie standartų fabriko - neteisinga. Be abejo, ideali mokykla turėtų tapti vieta, kur vaikas būna savimi, atsiskleidžia pilnutinai, atranda save, gauna impulsus tolesnei asmenybės raidai. Tačiau tam reikalingi ir kitokio, asmenybinio tipo kūrybingi mokytojai, skiriantys dėmesį KIEKVIENAM  mokiniui, nepriklausomai nuo jo gebėjimų ir soc. padėties.IŠ patirties žinau, kiek daug pastangų užtrunka išlaisvinti  personalinei kūrybai vaikus, "sušukuotus" vienodai mokykloje. Užtat bendri rezultatai dopinguoja visą grupę augimui, kai mokinys nevaržomai išreiškia save, savo jausmus ir mintis.          

Jei mokiniams patinka MOkytojas, jie trykšta iniciatyvomis, aktyvumas veržiasi natūraliai per kraštus. Bet aktyvumas - priešinga sąvoka paklusniai, prievartinei  drausmei. Paradokasas: pirmose klasėse esama švietimo sistema daro viską, kad vaikų aktyvumą ir   bendruomeniškumą nuslopintų , susodina paklusniai nebylius "krepšelius", o po to stebisi, kodėl vaikai miega per pamokas ir dėmesį perkelia "už lango" .

Jei dauguma miega ir svajoja, vadinasi pamoka - neįdomi ir reikalinga tik mokytojo atlygiams ar psichiškai  neįgaliems.  Mokytojui - kuolas už profesinį netinkamumą.  Tai net savotiškas testas, kiek jis pažangus. Jei klasė  ramiai tauriškai sugulusi tingiai ant suolų, ir tik uoliausieji dėl tėvų stengiasi, vadinasi, MOkytojo metodai - pasenę arba tai psichiškai neįgaliųjų, vaikų ligoniukų  spec.internatas. Jei klasė nuščiuvusi seka kiekvieną mokytojo judesį , jei joje  vis suskamba  bendras juokas  ir vis pabyra mokinių  nuostabos klausimai, jei joje visi įsijungę aktyviai  į vieningą bendrą veiksmą- vadinasi, MOkytojas žengia drauge su Laiku, kažko tikrai išmokys, bent jau žmogiškumo ir užsidegimo savo dalyku.      

 Dukra - visuomenininkė, tinkamoje mokykloje būtų aktyvistė, kolektyvistė ir savanorė. Atsiribojimas nuo mokyklos rodo, kad jai ten nepatinka, kad negerbia mokytojų.           



« AtgalAnkstesnis | Sekantis